De-School

DE-SCHOOL PALESTINE

المَدرسة المُفكَّكة

Return to Documents from De-School Palestine

 

- Day One -

Dear Group,

We write to welcome you to the first edition of De-School Palestine and to express our excitement to meet you and to share this period of thinking together.

In this short letter, we want to confirm that indeed it is happening and that we will begin our first meeting today, Sunday at 5pm at Khalil Sakakini Centre.

Our thinking for this week is to map out and share with one another questions which we are carrying with us.

Therefore, as a preparatory work, we would like to ask you the following:

Please formulate one or two questions which you feel at the moment are critical for you.

(They can be questions relating to Palestine and/or questions which touch on more general conditions of life today. They can relate to determined fields such as art, economy, politics, education, ecology, or fields not yet existing, but they should be questions which you feel are urgent and that you feel existentially implicated in.)

These questions will be joined to the questions we will be bringing to form the core elements animating this convening of the De-School.

Looking forward to our time together,

 


 

 

العزيزات والأعزاء،

نرحب بكم في مرحلتنا الأولى من المدرسة المفككة - فلسطين، نتطلع للقائكم و مشاركة هذه الفترة معكم. في هذه الرسالة المختصرة، نود أن نأكد أننا سنبدأ أول لقاء لنا اليوم الأحد الساعة الخامسة مساءً في مركز خليل السكاكيني.

فكرتنا لهذا الأسبوع، هي تجميع ومشاركة الأسئلة التي تشغلنا في هذه اللحظة.

لهذا، وكتحضير للقائنا، نود أن نطلب منكم الآتي:

- رجاء قوموا بصياغة سؤال أو سؤالين تشعرون أنها مهمة لكم في الوقت الحالي.

( يمكن لهذه الأسئلة أن تتعلق بفلسطين، أو بعموم وضع أو ظروف الحياة اليوم، كما يمكنها أن تتعلق بمجالات محددة مثل الفن، والسياسة، والاقتصاد، والتعليم، والبيئة، أو مجالات ليس لها وجود بعد، فالمهم أن تكون أسئلة تشعرون أنّها ملحة، ولها أهمية وجوديّة لكم. )

ستضاف اسئلتكم هذه إلى مجموعة الأسئلة التي لدينا لتشكل معا النواة الاساسية التي ستحرك هذه اللقاءات للمدرسة المفككة في مرحلتها الأولى.

تحياتنا،





HOME DE-SCHOOL PHASE ONE MAILING LIST